vineri, 23 decembrie 2011

Patrick Braun - Comorile Incasilor


“Cunosc o ţară unde se bea şi se mănâncă în vase de aur!” Indianul nu minţea! Ceea ce spunea era perfect adevărat. Această ţară exista într-adevăr în Lumea Nouă, înaintea sosirii primilor conchistadori (…).
Acest imperiu, de o bogăţie nemăsurată, care a creat atâtea disensiuni în lumea occidentală încă din secolul al XVI-lea, nu mai e reprezentat azi decât prin remarcabile ruine, risipite ici şi colo în junglele Amazonului sau pe podişurile îngheţate ale Anzilor.

Cine şi-ar putea astăzi închipui acele ziduri acoperite cu plăci de aur sau grotele de piatră stearpă pline cu idoli preţioşi?
Şi totuşi! A fost o vreme când aceste sărmane ruine, străbătute zi de zi de grupurile de turişti (…), îşi aşterneau umbrele peste comori incalculabile. Patrick Braun
Cartea îţi oferă atât imaginea bogăţiilor fabuloase deţinute de incaşi, a credinţei lor nemărginite în zeul Soare, dar şi a avidităţii conchistadorilor spanioli din secolul al XVI-lea dornici să pună mâna prin orice mijloace pe comoara nepreţuită a incaşilor. O carte bazată pe fapte reale, care ne oferă o perspectivă a vieţii acestei civilizaţii marcante şi dispărute atât pentru Lumea Nouă, dar mai ales pentru Lumea Veche… Simu Daniel

2 comentarii:

  1. Salutari din Grecia . Cartea aceasta a fost in posesia mea acum vreo douazeci de ani . Am pierdut-o , probabil inprumutand-o la cinava . Deoarece am citit cartea foarte atent , cand am descarcat si am auzit cartea , la descrierea lui " Derrotero de Valverde " mi sa parut ca nu este reprodusa complet . Sper sa gresesc !?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu pot sa imi dau o parere personala pentru ca nu am ascultat cartea, nu ascult tot ce postez pe acest blog.

    RăspundețiȘtergere