miercuri, 22 ianuarie 2014

Mika Waltari - Etruscul


Etruscul (1955), a carui actiune este plasata intre 520 si 450 i.Chr., este un incitant roman de aventuri avand toate ingredientele genului - calatorii riscante, lupte, intamplari rocambolesti -, dar si un mare roman initiatic, in care eroul, Turms, ajungand in Etruria, isi descopera adevarata identitate si accepta sa se supuna destinului ales de zei. Si, nu in ultimul rand, Etruscul este o enciclopedie romantata a civilizatiei mediteraneene a acelor vremuri. Romanul a fost tradus in peste douazeci de limbi.

„Chiar daca ceea ce am scris va disparea, chiar daca cerneala se va dizolva, chiar daca hartia de stuf se va faramita, chiar daca limbile in care am scris se vor fi sters din memoria oamenilor, scriind aceste carti, am legat fiecare piatra a vietii mele de intamplarile pe care vreau sa mi le amintesc. Ma voi regasi atunci cand ma voi intoarce.“ Mika Waltari

Citeste Florina Dragan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu